To na pewno hasła reklamowe "Z radiem ZET zawsze wstajesz prawą nogą" i " Z radiem ZET zawsze jesteś w sosie". Frazeologizm "wstać lewą nogą" oznacza "być w złym humorze bez konkretnego powodu", "być nie w sosie" - "mieć zły nastrój, być przygnębionym". Celem tego zabiegu językowego jest podkreślenie, że radio ZET poprawia nastrój, zapewnia dobrą zabawę, a więc i dobry humor.
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wstajesz-prawa-noga-i-jestes-w-sosie-w-reklamach-radia-zet-wideo#
Zawsze w sosie :D
Inne przykłady innowacji frazeologicznych.
Czyżby prawo chyliło czoła przed mamoną?
W tej dolegliwości palce maczają pewne bakterie.
Okazuje się, że i pani Alicja miała kogoś w zanadrzu.
Bo wiele trudu trzeba, by stawić czoła przeciwnościom, nierównościom pól i lasów.
Gaża była nielicha, co dało się zauważyć natychmiast, co bowiem robi Amerykanin, któremu podniosła się stopa? Zmienia dom.
Mimo to zdążyła urodzić trzecie dziecko, zagrać w "Czterech weselach i pogrzebie" i wypłynąć na szerokie wody kina.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz