piątek, 2 stycznia 2015

Innowacje frazeologiczne

Obiecałam 3d przykład świadomej, udanej innowacji.

To na pewno hasła reklamowe "Z radiem ZET zawsze wstajesz prawą nogą" i " Z radiem ZET zawsze jesteś w sosie". Frazeologizm "wstać lewą nogą" oznacza "być w złym humorze bez konkretnego powodu", "być nie w sosie" - "mieć zły nastrój, być przygnębionym". Celem tego zabiegu językowego jest podkreślenie, że radio ZET poprawia nastrój, zapewnia dobrą zabawę, a więc i dobry humor.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wstajesz-prawa-noga-i-jestes-w-sosie-w-reklamach-radia-zet-wideo#




                                                                Zawsze w sosie :D


Inne przykłady innowacji frazeologicznych.

Czyżby prawo chyliło czoła przed mamoną?

W tej dolegliwości palce maczają pewne bakterie.

Okazuje się, że i pani Alicja miała kogoś w zanadrzu.

Bo wiele trudu trzeba, by stawić czoła przeciwnościom, nierównościom pól  i lasów.

Gaża była nielicha, co dało się zauważyć natychmiast, co bowiem robi Amerykanin, któremu podniosła się stopa? Zmienia dom.

Mimo to zdążyła urodzić trzecie dziecko, zagrać w "Czterech weselach i pogrzebie" i wypł
ynąć na szerokie wody kina.



 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz