poniedziałek, 4 listopada 2013

Kończymy naszą podróż po starożytnej Grecji, doskonałym zwieńczeniem tej wędrówki będą Wasze prace, które można nazwać miniprojektami. Zachęcam do dalszego korzystania z e-konsultacji.


Jak mówimy blogu czy bloga? Najlepiej posłuchać eksperta :)



A jednak blogu!  



Mam nadzieję, że spodoba Wam się blog o kulturze:


Powrót Odysa do Itaki miał trwać 2 tygodnie, przeciągnął się do 10 lat – Odys zwiedził 3 kontynenty. Sytuacja opisana we fragmencie blogu ma miejsce na wyspie Feaków, Skarii (dzisiejsze Korfu), gdzie Odys dopłynął po 2 dniach przebywania w wodzie.

Zadania dla grup na jutro:


1.       Jakie znaczenie w kulturze ma postać Odysa? Przypomnijcie pojęcie archetypu. Wykonajcie mapę skojarzeń. Możecie skorzystać z podanego fragmentu, słowników i Internetu.

2.       Za pomocą pantomimy lub innej techniki dramowej (np. rzeźba, stop-klatka) przedstawcie nastrój sceny. Przygotujcie się do odpowiedzi na pytania widzów.

3.       Przygotujcie piękne wykonanie utworu.  Postarajcie się, aby wasza interpretacja oddała nastrój, budowę wersyfikacyjno – składniową i melodykę wiersza. Jakie efekty dźwiękowe można zastosować?


4.       Podajcie przykłady obrazów, które przedstawiają Nauzykaę. Wskażcie ten, który najbardziej, waszym zdaniem, przypomina mitologiczną wersję. Uzasadnijcie swój wybór.


5.       Napiszcie plan odtwórczy mowy Odysa. Do jakich wartości, cenionych przez młodą księżniczkę, odwołał się przybysz, by zyskać jej przychylność?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz