Zgłosiliśmy się do projektu „Upoluj swoją książkę” i zostaliśmy zweryfikowani pozytywnie!!!
Realizacja projektu będzie miała miejsce w dniach 2-30 listopada br., uczniowie szkół ponadpodstawowych na terenie całego kraju będą mogli zupełnie za darmo przeczytać 12 bestsellerowych e-booków i audiobooków. Honorowy Patronat nad akcją objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej.
W ramach projektu do szkół trafią specjalne plakaty z okładkami 12 książkowych bestsellerów i kodem QR. Po jego zeskanowaniu przy pomocy smartfona, uczniowie na miesiąc otrzymają darmowy dostęp do książek w formie e-booka i audiobooka. Projekt zostanie wsparty szeroką kampanią promocyjną, mającą kreować modę na czytanie. Zaproszono do niej najpopularniejszych polskich youtuberów. Zaplanowano również konkursy, w których do wygrania będą atrakcyjne nagrody dla uczniów oraz ich szkół.
Akcja jest organizowana z inicjatywy Instytutu Książki wraz z Krakowskim Biurem Festiwalowym oraz platformą e-bookową Woblink.com, które z ogromnym sukcesem od czterech lat realizują ogólnopolską, promującą czytelnictwo akcję „Czytaj PL”, obejmującą dotychczas swoim zasięgiem kilkanaście największych polskich miast. Akcja „Czytaj PL” jest jednym z elementów programu „Kraków Miasto Literatury UNESCO”, za którego realizację odpowiada Krakowskie Biuro Festiwalowe. We współdziałaniu i synergii, w oparciu o doświadczenie i sukces przedsięwzięcia obu tych podmiotów, Instytut Książki zamierza wnieść do dotychczasowych form działania nową jakość i nowe idee. Są one związane z popularyzacją czytelnictwa wśród młodzieży szkolnej, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom uczniów i zachęcić ich do obcowania z literaturą w atrakcyjny dla nich sposób.
Projekt „Upoluj swoją książkę” oprócz wykorzystania nowych technologii w promocji czytelnictwa ma na celu popularyzację różnych form książki elektronicznej (e-booki, audiobooki), kreowanie mody na czytanie wśród młodzieży przez wykorzystanie narzędzi, kanałów komunikacji i języka bliskich nastolatkom oraz ukazanie czytelnictwa jako atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz